Freelance copywriter

Moet ik bloggen?

Gepubliceerd op 2 november 2020 om 20:17

Ja dus! En dit is waarom: 

Wanneer klanten op zoek gaan naar een product of naar informatie over een product, is hun reflex heel vaak: even Googelen.

85 procent van de mensen kijkt niet verder dan de eerste 3 zoekresultaten. U kunt dus maar beter zorgen dat u daarbij staat. 

U heeft waarschijnlijk al gehoord dat u dit kunt doen met Search Engine Optimization, of kortweg SEO. 

Misschien heeft u zich zelfs laten vertellen dat dit een bijzonder complexe en technische materie is en dat u dit beter uit handen geeft. Maar laat u niets op de mouw spelden, goed scoren in Google doet u gewoon zelf. Bijvoorbeeld door te bloggen.

Bloggen voor Google

Zoals u weet, is Google een zoekmachine. Wat Google vooral wil doen, is de juiste info op het juiste moment bij de juist persoon brengen. Dat doet het op allerlei manieren. Onder meer door het web te 'crawlen', op zoek naar wie welke info aanbiedt.

Opdat Google kan registreren waarover een website gaat, moet de site coherent zijn. Alle pagina's moeten te maken hebben met hetzelfde thema. Wanneer er gelinkt wordt, tussen pagina's onderling of naar andere websites, moeten dat relevante links zijn. 

Relevant en coherent bloggen

Die relevantie en coherentie creëert u makkelijk zelf door te bloggen. U biedt misschien meerdere producten aan, maar die zullen waarschijnlijk wel iets met elkaar te maken hebben. Aangezien u deze producten verkoopt, zult u er ook wel veel over weten. Schrijf daar dan ook over. Zo houdt u uw site dynamisch, uw klanten geïnformeerd en Goolgle up-to-date! 

 

 

 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.